În cadrul Strategiei Europa 2020, îmbunătățirea calității și eficienței educației și formării este un obiectiv comun și o provocare pentru țările UE. Abilități precum alfabetizarea, matematica de bază și limbile străine sunt fundamente cheie pentru învățarea ulterioară și reprezintă o poartă către angajare și incluziune socială. Aceste abilități sunt redefinite de revoluția digitală în curs, pe măsură ce noile forme de citire și scriere și diversitatea surselor de informații își schimbă însăși natura. Într-o lume a schimburilor internaționale, capacitatea de a vorbi limbi străine este un factor de competitivitate și de împlinire individuală. Din această perspectivă, fiecare partener a început cu o analiză a nevoilor la nivelul școlii sale și au fost identificate câteva probleme comune. Proiectul nostru a apărut din aceste probleme și din dorința comună de a face învățarea mai semnificativă pentru studenții noștri, oferindu-le acces la o educație de înaltă calitate. Considerăm că modul în care ne trăim viețile moderne ar putea fi descris ca fiind inter-curricular. Elevii și profesorii noștri trebuie să aibă abilități transferabile dezvoltate. În plus, credem că fiecare țară parteneră are experiențe valoroase de împărtășit în domeniul educației școlare și, de asemenea, în domenii care necesită îmbunătățiri. De aceea, intenționăm să includem activități care promovează diseminarea celor mai bune practici de predare și învățare. Fiecare partener simte nevoia de îmbunătățiri la nivelul practicilor inovatoare în educație prin sprijinirea abordărilor de învățare personalizate și colaborative, precum și a gândirii critice, deoarece elevii noștri trebuie să învețe în mod contextual, creativ și critic. Un cetățean european activ ar trebui să aibă o competență ridicată de comunicare în limbi străine, precum și abilități TIC. Intenționăm să oferim exemple clare despre modul în care tehnologia poate fi utilizată în timpul lecțiilor. Instituțiile noastre au încredere că un viitor cetățean și angajat european de succes trebuie să fie calificat în aceste domenii foarte importante.
Există mai puține posibilități de a combina și dezvolta toate aceste abilități într-o sferă școlară individuală. Acesta este motivul pentru care acest proiect trebuie realizat la nivel transnațional. Vom încuraja folosirea și învățarea limbilor străine moderne. Atât profesorii, cât și elevii vor fi implicați într-un parteneriat multilingv în care engleza va acționa ca o limbă de schimb. Profesorii vor avea ocazia să afle diferențele dintre diversele sisteme educaționale și să cunoască modul în care funcționează școlile din diferite părți ale Europei. Împărtășirea experiențelor și modelelor de bune practici este o modalitate bună de a crea o empatie europeană mai profundă. Impactul va fi îmbunătățirea abilităților de predare și învățare și îmbunătățirea limbii engleze scrise și vorbite. În plus, utilizarea instrumentelor TIC va fi, de asemenea, un punct cheie. Va avea un scop semnificativ într-un parteneriat transnațional. Proiectul nostru va oferi instituțiilor participante oportunitatea de a trăi un adevărat schimb intercultural și ne va permite să arătăm școlile noastre ca un loc de concordie și prietenie între diferitele popoare europene, trecând dincolo de barierele limbii sau religiei.

Proiectul „LECȚII INTERCURRICULARE INOVAtoare” își propune să aducă o contribuție la dezvoltarea predării și învățării transcurriculare. Ea trezește din realitățile din școlile noastre și din caracteristicile societății noastre, care necesită cetățeni multi-calificați. Scopul nostru principal este de a ne califica profesorii în strategii inovatoare actualizate, inclusiv utilizarea tehnologiilor moderne și a limbii străine, aspecte esențiale pentru a ne îndeplini obiectivele. Scopul acestei abordări este de a crește abilitățile cheie ale elevilor noștri (alfabetizare în limbi materne și străine, TIC, abilități de a învăța și gândire critică) pentru a înțelege profund lumea din jurul lor. Acest parteneriat strategic implică cinci școli de stat din Italia, Lituania, Turcia, Bulgaria, Grecia și România cu elevi cu vârste între 3 și 12 ani, situate fie în orașe, fie în zone rurale, toate legate de aceleași aspirații educaționale – pentru a da o nouă putere profesiei de profesor. în același timp, dăm putere studenților noștri cu abilități și valori pentru viața secolului 21 printr-o învățare mai semnificativă. Pornind de la programele noastre școlare și unele dintre practicile noastre de succes, intenționăm să creăm un model de lecție transversală cu exemple de bune practici și resurse care să le permită profesorilor să implementeze această abordare. Ne vom atinge obiectivele printr-o varietate de activități, cum ar fi sesiuni de formare pentru profesori, observarea bunelor practici la clasă, aplicarea unor proiecte inter-curriculare inovatoare, comunicarea între școli și elevi, munca elevilor în activitatea de cercetare inter-curriculară și sarcini de diseminare. . Implementarea acestui proiect în toate școlile partenere ar trebui să devină un factor care influențează îmbunătățirea calității muncii din școlile noastre. Se crede că impactul depășește durata proiectului datorită abilităților utile dobândite atât de profesori, cât și de cursanți.